Skip to content

Grønne muffins

Disse muffins er geniale i madpakkken eller som en nem hurtig hapser på farten. Det grønnne indhold kan varieres efter smag og hvad du har på lager. Samtidig er det en god måde at få ungerne til at spise noget ekstra grønt, da denne “kageindpakning’ ala muffins” ofte glider nemmere ned, end fx broccoli i ren form!

Som bonus har de også været ekstremt gode hos os i denne tid, hvor vores guldklumpen er temmelig generet af kindtænder på vej og derfor i perioder kun vil have bløde ting. Når han ind imellem heller ikke har spist så meget, er det rart at vide at han har fået både grønt, protein, fiber og lidt sundt fedt, så er der god energi til en krudtugle der vokser helt vildt.

Et stort hit ❤️

Tid: 30 min. Antal: 6-8 stk.

Ingredienser

  • 1 dl havregryn
  • Ca. 1 dl grønt – fx broccoli, spinat, squash, ærter, edamamebønner
  • 1 spsk loppefrøskaller
  • 1 spsk olivenolie
  • 3/4 dl revet ost
  • 4 æg
  • Salt, peber og evt andre krydderier

Tænd ovnen på 175 grader varmluft.

Giv det grønne en hurtig tur i fx en minihakker, så det bliver finthakket.

Jeg bruger generelt altid grovvalsede havregryn, disse får en tur med i minihakker, så de bliver mindre synlige i de færdige muffins.

Fyld af spinat, edamamebønner og ærter

Bland alle ingredienser godt sammen, så det bliver en ensartet æggemasse.

Fyld massen i forme så de er ca 3/4 fyldt. Afhængig af hvilken slags du bruger, kan det være en god ide at pensle dem med en dråbe olivenolie i hver, så er det nemmere at få formen til at slippe.

Bages ved 175 grader varmluft i ca. 15 minutter, til de er faste og gyldne.

TIP

Brug evt en fast muffinform, hvor papirsformene sættes ned i. Derved holdes formen under bagningen og dine muffins bliver højere, selvom formen fyldes godt.
Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *